A térd ízületei fájnak futás közben. Miért fájhat a lábszárad, ha futsz?

5 ok, ami miatt fájhat a térdünk

Szöveg: Dr. Szikora Gyula Frissítve: Nagyon sok futó szenved a lábszár fájdalmától. Van akinek hosszabb a bokaízület súlyos ízületi gyulladása lefutása után jelentkezik a feszülő érzés, míg mások futás közben vagy után panaszkodnak.

1. Oszteoartritisz

Mikor és mennyire kell komolyan kell vennünk testünk jelzéseit? Dr Szikora Gyula ortopéd-traumatológus főorvossal, a Róbert Rendelőintézet és Róbert Károly Magánkórház láb és a térd betegségeinek specialistájával sorozatunk harmadik részében a lábszár fájdalmainak okait és megelőzésének lehetőségeit vesszük számba.

A futás időnkénti velejárója a lábszárizmok fájdalma, ám ennek mértéke  nagyon változó lehet. A jelentős mértékű fájdalmat egyértelműen gyulladás okozza, ami nemcsak a futás mennyiségétől, a túlterhelésből adódhat.

A lábszár fájdalma tehát nem kizárólag a nagy megterhelés és a kevés pihenés következménye, hanem szorosabb összefüggést mutat a lábstatikával.

A láb boltozatának eltérése, a sarok helytelen állása áll legtöbbször a gyulladás kialakulásának hátterében.

2. Rheumatoid arthritis

A  lapos lápboltozat ugyanis egy fokozottabb feszülést okoz a lábszárizmokban, ami miatt azok nem tudnak kellően ellazulni, kellően pihent állapotba kerülni, így hamarabb kifáradnak.

Mivel sokkal fáradékonyabbá válik a láb, a teljesítmény is csökken, illetve tartósan kialakulhat egy gyulladás. Hogyan kell elképzelni az izmok gyulladását?

A lábszár duzzanata, feszessége, merevsége jellemző. Ha ultrahanggal megvizsgáljuk a lábszárizmot, akkor ödéma, vizenyő látható az izmok között.

Dobos Márta, ortopédus Alig van felnőtt ember, aki ne tapasztalta volna már a térdfájdalom érzését. Dobos Márta, ortopéd orvos a leggyakoribb okokról és azok kezelési lehetőségeiről beszélt.

A gyulladás legklasszikusabb tünete a nem múló fájdalom. Ebben az esetben is igaz, hogy ha néhány napos pihentetés után sem enyhülnek a tünetek, az már komolyabb gondot jelez, ami orvosért kiált. Ha ezt a problémát a láb statikai eltérése okozza, a gyulladás megszüntével még nem múlik a térd ízületei fájnak futás közben a probléma végérvényesen.

A térdfájdalom kezelése

Addig nem szabad újra terhelni a végtagot, amíg a lábstatika nem rendeződik. Egy ilyen irányú vizsgálat kiderítheti, hogy milyen típusú talpbetét szükséges.

Térdszalagsérülés miatti térdfájás Az ínszalag egy rövid, kemény rostokból álló szövetszalag, amelyet legnagyobb részben hosszú, szálas kollagénmolekulák alkotnak.

Egy biztos: meg kell tanulnia minden futónak, hogy meddig terhelhető a lába. Akik fokozatosan építik fel az edzésüket, azoknál ritkábban fordul elő ilyen gond. Aki ma egy kilométert és pár nap múlva már kilométert akar futni, annak számítani kell arra, hogy fájdalommal jelzi a teste ezt a meggondolatlanságot. Nem győzöm elégszer hangsúlyozni a bemelegítés és a nyújtás fontosságát.

Ezzel a két dologgal nagyon sok baj megelőzhető hosszú távon. Ezt is a túlterhelés okozhatja? A lábszár csontjain rengeteg olyan izom tapad és főleg ered, amelyek  a boka ízületet illetve a láb ízületeit mozgatják.

Emiatt túlterheléskor az eredési pontoknál és a lábszárizomzat tapadási pontjainál feszülés alakul ki, ami fájdalommal jár. A futóknál gyakran panaszos a sípcsont éle, ahol a nagy lábszázizmok erednek és futnak végig. Ezeknek a gyulladása csonthártyagyulladást tud okozni magán a sípcsonton.

vállfájdalom artritisz hogyan lehet enyhíteni a vállízület ízületi gyulladását

Ezt okozhatja abszolút túlterhelésvalamilyen nagyon extrém teljesítmény. De kiválthatja a lábszárizmok feszülését már egy relatív túlterhelés is, amit a láb már említett statikai hibája okozhat, s aminek következménye lehet a csontos eredési pontnál kialakuló gyulladás.

5 ok, ami miatt fájhat a térdünk

Ezt a sípcsont elülső oldalán jelentkező fájdalom jelzi egyértelműen. Ezt is olvasd el! Szalagok, ízületek, inak sérülései Milyen mértékű ez a fájdalom? Mikor a térd ízületei fájnak futás közben gyulladásra gondolni? A csonthártyagyuladásra az a jellemző, hogy az állapot fokozatosan romlik.

a lábízületek fájni kezdtek interkostális ízületi gyulladás kezelése

Amikor enyhén fájni kezd ez a terület, hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy egy kicsit elfáradt a lábunk, mert sokat edzettünk. Kis fájdalommal még másnap és harmadnap is elmegyünk futni, miközben a meglévő gyulladás egyre jobban súlyosbítja önmagát. Ez elérheti a járásképtelenséget is?

Térdfájás fajtái

Ritkán, de ez is lehet a következménye. Praxisom során találkoztam néhány ilyen esettel is, fiatal sportolók voltak, akik nagyon sokat futottak.

  1. Hozzászólás Szerző: Zenador » szomb.
  2. Térdfájdalom - Futáalkoholstop.hu
  3. Gyógyítja a vállízület fájdalmait
  4. A Testnevelési Egyetem testnevelő-úszó és triatlon-edző, illetve testnevelő-gyógytestnevelő szakain szereztem meg diplomáimat.
  5. Így enyhítheted a térdfájásodat edzés közben | Peak girl
  6. 4 ok amitől fájhat a térded futás után

A láb statikai hibái korrigálhatóak! A futók első dolga az lenne futócipő vásárlás előtt, hogy ortopéd orvossal megnézesség lábuk statikai helyzetét.

A futócipők szerkezetét ismerhetik a sportboltan dolgozó eladók, a láb anatómiai felépítéséhez azonban az ortopéd orvos ért, ő tudja, hogy mire lehet szüksége egy rendellenes lábnak. A pihenés és a gyulladáscsökkentők mellett mi segíthet még? Gyulladáscsökkentő és izomlazító kombináció együtt eredményes.

A gyógyító krémek mellett fizioterápiás kezelések,  masszázs, nyújtó torna is szóba jöhetnek még.

Térdfájás sportoláskor

Ha időben elkezdődik a kezelés, egy-két hét alatt meggyógyulhat ez a betegség. Mikor lehet elkezdeni ismét futni? A gyógyulást követően el lehet kezdeni az edzést, de csak óvatosan és a fokozatosság elvét figyelembe véve.

Komoly gondot okozhat a későbbiekben, ha a felépülés után minden visszaszoktatás nélkül éri a lábat a terhelés, a futó ugyanott folytatja, ahol abbahagyta.

Az első időben rövidebb távokat és jóval kisebb intenzitással érdemes futni, majd lépésről-lépésre haladni a terhelés emelésében.

gyors térdjavítás a térd ízületi porcának gyulladása

Néhány hét után  lassan vissza lehet térni a megszokott edzéshez.

További a témáról